A telefonon történő tájékoztatás kéréséhez szükséges megadni a beteg nevét és egy kódot, amit a beteg az intézménybe történő felvétele előtt a hozzátartozókkal egyeztetett, és amit felvételkor az egészségügyi személyzet rendelkezésére bocsát.
Ez a kód lehet bármilyen szó, betű- vagy számkombináció, amit a beteg a felvétele előtt egyeztetett családtagjaival.
Amennyiben a telefonon érdeklődő személy nem ismeri a „kódot”, információ csak abban az esetben adható számára, ha az érdeklődő azonos a beteg által aláírt „Betegtájékoztató és beleegyező nyilatkozat kórházi gyógykezelésbe (általános)” nyilatkozatban szereplő személlyel (név és a beteggel való rokonsági fok vagy egyéb kapcsolat megadásával). Ezen kívül a beteg következő azonosító adatait is ismernie szükséges: név, születési hely és idő, anyja neve, lakcím VAGY név és TAJ szám.
A fentiek teljesülése érdekében felhívjuk kedves betegeink figyelmét a betegtájékoztató nyilatkozat körültekintő kitöltésére, mivel a hozzátartozótól elektronikus úton nem kérhető be rokoni kapcsolatot igazoló okirat. Intézményünk számára rendkívül fontos az adatvédelmi előírások betartása, ezért a telefonon történő információadást szigorú szabályokhoz kötjük.
Cselekvőképtelen állapotban felvett beteggel kapcsolatos tájékoztatáskor a legközelebbi hozzátartozót a mentőszolgálat tájékoztatása vagy az MH EK medikai moduljában, esetleg az EESZT-ben (Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér) rögzített adatok alapján tudjuk azonosítani. Ebben az esetben telefonos érdeklődés esetén csak akkor adható információ, amennyiben az érdeklődő a fenti adatbázisok egyikében rögzített személyként nevezi meg magát (pl.házastárs/élettárs, egyenesági rokon) és a beteget teljes mértékben azonosítani tudja (név, születési hely és idő, anyja neve, lakcím VAGY név és TAJ szám).
Kérjük betegeink és hozzátartozóik együttműködését.